Scrisul e o meserie în sine

Ceea ce fac în prezent se învârte în jurul scrisului – scrieri pe site-uri, bloguri, rețele sociale. E o meserie în sine, care necesită timp, cercetare, adecvare, strategie, iar ceea ce vezi și auzi sub numele de conținut e creat de un profesionist. Site-urile nu se umplu singure ca prin minune, blogurile nu răsar peste noapte la un simplu click, iar ceea ce apare pe Facebook, Instagram, LinkedIn ca fiind gânduri de moment ale antreprenorilor sunt scrieri gândite în avans, aranjate într-un anumite fel și dimensionate astfel încât cititorul să-și dorească să mai vină pe acolo, să rămână cât își bea cafeaua sau să te caute când are nevoie. Pentru că își amintește ce faci, dar asta e – ai ghicit – datorită scrierilor și scrisului.  

Conținut pentru site-uri

 

Articole pe blog

 

Social Media

 

Strategie

 

De ce să creezi conținut

Știu că pare floare la ureche, însă dacă îl tratezi corect, scrisul îți aduce: 

Beneficii de imagine

Așa cum ți-am spus și mai sus, după ce te citește cineva pe blog, nu apasă pe ”programează o întâlnire” sau pe ”cumpără”. Ar fi ideal să fie așa, dar cum nu ai inventat încă leacul tinereții fără de bătrânețe, e puțin probabil. Ce face cititorul după ce îți vede articolele din blog sau postările din Social Media este că își imprimă imaginea și numele tău în minte. Și de fiecare dată când adaugi ceva, face imediat legătura cu tine ca firmă/antreprenor care oferă acele produse și servicii. Iar dacă te țin minte bine pe tine sau brandul tău, se va întoarce la tine. Și nu mai are rost să-ți spun că, dacă e și mulțumit de experiență, va duce vestea mai departe și mai departe… Înțelegi?

Beneficii financiare

Decurg firesc din beneficiile de imagine, cu condiția ca serviciile și produsele tale chiar să fie ceea ce promiți. Pentru că, vezi tu, un om care scrie despre produsele tale foarte frumos și îți împachetează serviciile cât mai bine posibil nu va putea să te salveze dacă tu nu ești onest în ceea ce oferi. Da, cuvintele sunt magice și pot face oamenii să te urmeze, dar tot cuvintele – ale celor nemulțumiți – vor merge și mai departe în cazul în care tu ai vrut să să-ți crești businessul doar din vorbe. Dacă te numeri printre cei onești (și am încredere că, dacă ai ajuns aici pe pagina mea, ești dintre cei care fac treabă super bună și muncesc pe rupte la afacerea lor), știu sigur că vei discuta despre beneficiile financiare cu contabilul tău, nu cu omul de comunicare.

Beneficii de asociere

Poate că nu te gândești din prima la aspectul ăsta, dar un scris coerent și un ton potrivit pot face alte business-uri să vină spre tine și să-ți deschidă uși pe care ți-ar fi greu să le deschizi singur: o plasare de produse în offline când tu ai magazin online sau o completare a unui pachet de servicii ale unui partener sunt numai primele aspecte la care mă duce gândul când vorbim de asociere. Networking-ul direct are eficiența limitată. În fond, la câți oameni poți să ajungi de unul singur? Scrisul te ajută să ajungi mult mai departe. Site-ul propriu alături de rețelele sociale sunt o foarte bună carte de vizită care nu-și încheie programul niciodată, în timp ce tu ajungi acasă, faci un duș și te bucuri de un pat moale cu așternuturi parfumate și îți lași brandul să muncească pentru tine. Așa ajungi la punctul următor:

Awareness

Știu termenul este cât de poate de americănesc, poate nu-ți e chiar comod să-l folosești, recunosc că nici mie, dar nu există altul mai potrivit din limba română care să sugereze forța cu care pleacă spre lume un brand. Dacă alegi cuvintele potrivite, poți să-i răspândești notorietatea și să-i asiguri recunoașterea.

Serviciile mele sunt pentru tine dacă:

Ești antreprenor/blogger/freelancer

  • îți cunoști foarte bine produsele sau serviciile pe care le oferi clienților, dar nu ai idee despre cum să le pui în valoare și să gestionezi informațiile despre ele în online.

Ești companie

  • înțelegi de ce e important să ai un site, un blog, să fii pe rețelele sociale, dar nu ai timp pentru scris și înțelegi că scrisul e altă meserie.

Ești agenție

  • Știi cât este de necesară prezența în online și înțelegi impactul postărilor despre servicii și produse, dar mai ai nevoie de oameni care să preia din lista lungă de clienți.

De ce să lucrezi cu mine

Știu că scrierile corecte despre produse și servicii înseamnă cuvinte bine alese, pe înțelesul publicului tău țintă, cu tonul potrivit și cu adresarea pe care o stabilești în funcție de cum vrei tu să te faci cunoscut – sobru, prietenos, neutru sau cum simți că te reprezintă. Toate aceste detalii ajung la clienții tăi și trebuie stabilite clar din capul locului.

Știu foarte bine prin ce treci. Am probat papucii de antreprenor și știu cât de multe treburi presupune un business. Chiar antreprenoriatul m-a convins să scriu pentru mine și pentru alții, pentru că ipostaza de antreprenor mi-a arătat cât este de important scrisul și ce mare impact au descrierile corecte, dar și postările compuse strategic.

Scrierile potrivite se răspândesc la fel de ușor ca veștile bune. Iar eu sunt aici ca să scriu pentru tine.