Să creezi conținut de calitate îți ia timp. Câștigă timp și ocupă-te cu ce-ți place!

Să creezi conținut de calitate îți ia timp. Câștigă timp și ocupă-te cu ce-ți place!

Alina Dan de la Papilio Paper Flowers și-a schimbat total ritmul de viață, Alexandra Iulia Ungurean are o agendă plină ochi, iar Laura face față cu brio provocărilor perioadei actuale. Cunosc o grămadă de tinere antreprenoare care și-au făcut curaj să intre în lumea afacerilor, iar ritmul lor de viață, care înainte era pe relanti, s-a schimbat complet.

Majoritatea celor care au decis să intre în lumea antreprenoriatului și au familii acasă, poate chiar au păstrat și un job part-time la care încă nu e momentul să renunțe, fac tot posibilul ca agenda lor să includă și timp liber alături de cei dragi.

Când alegi să devii antreprenor, una dintre cele mai importante motivații e că-ți dorești timp pentru tine și familia ta. Te trezești, însă, că lucrurile nu stau deloc așa. Cel puțin, nu de la început. Ai ajuns cea despre care spuneai că n-o să ajungi vreodată: antreprenoare mereu cu întâlniri dinainte stabilite, cu un program în care se înghesuie toate, inclusiv timpul pentru cei dragi. Acasă toți te iau de fresh, copilul te așteaptă să pictați împreună, cel mare vrea să arunci un ochi peste eseul lui care trebuie predat mâine la prima oră, iar soțul n-a ajuns încă acasă de la muncă. Casa e vraiște.

În tot peisajul ăsta, tu ai de făcut business. Să-l ajuți să devină vizibil, să atragi clienți. Sigur că ai Social Media la îndemână, dar când să mai ajungi și acolo? Ai idei bune, le scrii din când în când pe agendă însă le postezi prea rar. Tot ce reușești să faci pe Facebook este să distribui rapid fotografii sau clipuri la care descrierea e o frază scurtă și făcută la viteză.

Ideile astea uneori vin cu carul, ca de la supermarket, alteori – mai singuratice, dar niciodată nu aduc cu ele și timpul necesar să le poți poți pune în aplicare. Oricât ai vrea să te ții de un plan de postări, de descrierea pe larg a fiecărei sclipiri care te lovește, nu reușești să le faci pe toate. Ajungi, invariabil, în același punct: postezi din când în când, haotic, la ore nepotrivite, iar toată economia pe care ai făcut-o neplătind pe cineva să-ți preia partea de Social Media se traduce în rezultate zero. Lumea nu-ți cunoaște brandul, ăla la care muncești tu în fiecare secundă liberă din viața ta. Ceea ce înseamnă o pierdere mult mai mare față de cât te-ar fi costat omul tău care să se ocupe serios și constant de comunicarea ta.

Crearea de conținut în mod constant poate fi o povară foarte apăsătoare atunci când ești la început de drum în antreprenoriat.

Timpul și răbdarea necesare să aduci pe pagină o comunitate de oameni care îndrăgesc produsele sau serviciile tale nu sunt suficiente. Ai nevoie ca orele pe care le-ai găsit prin tot amalgamul de treburi și le-ai alocat creării de conținut pentru săptămâna care urmează, să existe săptămânal în programul tău. Dacă într-o săptămână a venit bunica în vizită și ți-a dat timp să-ți permiți o baie cu arome într-o seară, gândește-te cum să păstrezi resurse pentru ideile tale și după ce rămâi singură. Dacă nu găsești timp constant să creezi conținut în avans, nu doar că ajungi să te frustrezi, dar mai ai o grijă în plus pe care pur și nu o rezolvi niciodată.

Timp. Timp. Timp.

Consecvența are nevoie de timp. Este ceea ce fac brandurile care ajung mari spre deosebire de cele care rămân într-un colț de Social Media. Consecvența necesită planificare, blocarea unui timp pe agendă, calendar și menținerea obiceiului de creare de conținut. Dacă nu îți permiți acest timp, să știi că ai soluții la îndemână chiar dacă ești antreprenor la început de drum. Nu costă o avere, găsești creatori de conținut talentați care știu să măiestrească frazele astfel încât urmăritorii tăi să se înmulțească și, de regulă, sunt foarte flexibili în funcție de proiect. O colaborare cu un content writer este de fapt o investiție care îți aduce beneficii pe termen lung despre care am scris mai pe larg aici. În timp ce tu faci tot ce știi în noul tău business, creatorul de conținut transmite celorlalți constant, zi de zi, că ceea ce faci merită atenția și încrederea lor.

Crearea de conținut necesită timp și răbdare.  

Chiar dacă îți blochezi ceva timp în calendarul și așa hiper-aglomerat, trebuie să ai răbdare. Fiecare postare trebuie să arate ca o mini-poveste pe care tu o arăți celorlalți și în care spui despre tine, susținerea familiei, produsele pe care le ai, serviciile atașate, de unde ți-a venit ideea afacerii, ce te-a determinat să lași fostul job și să intri pe cont propriu în business etc. Toate postările care apar pe paginile de Social Media ating anumite corzi emoționale ale celor care sunt acolo și rezonează într-un anume fel cu ei. Rețelele sociale nu vând în mod direct, dar poveștile pe care le creezi rămân în mintea urmăritorilor tăi și te caută sau te recomandă altora. Dar și pentru asta e nevoie de timp.

Ca să scrii fiecare dintre aceste povestioare care vrei să te fixeze în mintea clienților tăi îți poate lua între câteva minute și jumătate de oră. Asta doar dacă ai ideea clară în minte și stilul îndelung exersat. Dacă îți plac cifrele, înmulțește acest timp cu 7 sau măcar 5 zile (dacă alegi să postezi doar de luni până vineri) și vei vedea cam de cât timp este nevoie ca să atragi în jurul produselor/serviciilor tale o comunitate solidă, care să-ți acorde credibilitate, să te țină minte și să te recomande.

La timpul pe care îl aloci creării postărilor zilnice, adaugă răbdare. Multă răbdare. Durează o perioadă bună de timp până să vezi rezultatele. Dacă abia luna aceasta ai deschis pagina de Facebook sau contul de InstagramBusiness, să nu-ți creezi așteptări nerealiste că vei ajunge la mii de urmăritori după câteva postări și distribuiri în contul personal. Mai ales dacă alegi să faci asta organic.

Business-ul tău însă trebuie arătat lumii ca să-ți aducă bucuria la care visai când te-ai apucat de antreprenoriat. Cu cât îți dai seama mai repede că ai nevoie de ajutor, cu atât mai profitabil.