Modele noi de conduită în online

Modele noi de conduită în online. #visualfest 2021 – între autentic și trend

Ca orice content writer care se respectă, caut și eu zilnic să aflu câte un lucru nou și să fiu la curent cu ce apare în zona de creare de conținut. Citesc, merg la evenimente din domeniu sau vorbesc cu oameni care și-au făcut deja cunoscut numele în zona mea de interes. Și cum evenimentele nu eu revenit încă în totalitate în offline, am văzut Visual Fest 2021 online, în timp real. Prima parte am savurat fiecare interviu cu ochii și urechile mari, din casă, iar cu a doua m-am delectat în mașină, la volan. Am revăzut înregistrarea mai târziu, pe bucăți, cu pix și foaie lângă mine. Ca linie generală, discuția a fost despre modele noi de conduită în online, despre cât de autentic ești, indiferent de nișa căreia te adresezi, și  despre trenduri.

Evenimentul ăsta e relevant nu doar pentru creatorii de conținut, ci pentru noi toți, expuși permanent la informație vizuală, platforme, branduri care încearcă să ne convingă că sunt originale și că adoptă autenticitatea în ceea ce fac. Ideile ediției 2021 #visualfest au aplicabilitate atât în viața de zi cu zi, offline, cât și în business, și evident în lumea online. Speakerii au împărtășit multe experiențe valoroase și multe au făcut click, dacă nu chiar ”aha” în capul meu.

La câte notițe mi-am luat, cred că aș putea scrie separat câte un articol pentru fiecare speaker din sala de conferințe de la Marriott, voi face însă o sinteză pe scurt a ideilor prezentate, astfel încât, dacă îți dorești o promovare smart pentru brandul tău, să știi cam încotro se îndreaptă lucrurile în domeniu.

Lecții și modele noi de conduită în online de la speakerii #visualfest 2021

”Ce face o lucrare să fie frumoasă, autentică este chiar relația care se creează între cel care a făcut lucrarea și privitor, starea pe care a generat-o, gândul din spatele acelei lucrări și, în definitiv, emoția.” Paul Tănase (Ontheroof)

”Cred că cea mai bună regulă este să ai bun simț și nu e o regulă de fotograf, ci e o regulă de om. Să-ți pese de clientul tău! Cât timp ai mai mult respect față de clientul tău decât de buget, tot timpul vei da mult mai mult și acest bun simț ar trebui să fie legat și de tine, ca om.” Mihnea Ratte

Deși nu sunt în publicul ei țintă, la Lorena Șerban m-a atras, pe lângă naturalețea, candoarea și emoțiile pe care le-a lăsat la vedere, faptul că și-a asumat rolul pe care îl are în spațiul digital. În loc să se distreze, ca tinerii de vârsta ei, a ales să aloce timp și responsabilitate conținutului pe care îl face. Mai mult decât atât, ca dovadă că își ia munca în serios, m-a surprins în mod plăcut faptul că și-a creat o structură proprie pentru procesul video – de la idee la produsul final:

  1. Research;
  2. Scenariu (pune cap la cap ideea);
  3. Procesul (aparatură, telefon, lumini);

Despre responsabilitate a vorbit mult și Ioana Dumitrache, conștientă și își asumă faptul că tema principală a nișei ei este ”empowering woman” – despre acceptare, dezvoltare, despre a deveni o versiune mai bună a ta și despre a te arăta așa cum ești. Nu-și editează corpul tocmai pentru ca ,,atunci când omul te întâlnește în viața reală să se identifice cu tine.”

Greta Apostol (food blogger) a vorbit despre emoția din farfurie, că doar de-aia ne uităm la poze cu mâncare ,,pentru că mâncarea ne stârnește emoție”. Plus că poate fi oricând o soluție practică atunci când nu mai știi ce să faci de mâncare.

Ioana Vișănescu (fashion content creator) nu crede în reguli, ci mai degrabă în intuiție și convingeri proprii. Ioana accentuează nevoia de autenticitate pe nișa de fashion și susține utilizarea de poze reale, neprocesate.

De la Alex Gâlmeanu (fotograf), am reținut un truc prin care să evaluez mai corect imaginile: fotografia trebuie înțeleasă în primele 5 minute. ”Dacă privitorul va reuși să se identifice cu ceva din imagine, va sta mai mult pe imaginea respectivă.” Asta înseamnă că fotografiile care transpun privitorul în imagine vor avea mai mult succes. Alex a vorbi și el despre importanța emoțiilor, mai ales într-o artă atât de intimă cum e fotografia. Chiar dacă pare mai degrabă o îndeletnicire tehnică, are o componentă filosofică foarte prezentă, foarte intensă. ”Orice fotografie bună este o poveste despre viață!”

”Financiar, nu sunt accesibilă, dar brandurile apreciază la mine onestitatea: sunt autentică și de asta mă și caută” a spus Amalia Năstase (creator de conținut). Preferă să filmeze cu telefonul pentru că asta o ține aproape de oameni. ”Nu am șters niciodată video-uri. Regret că nu sunt mai tehnică decât sunt. Mi se pare că în viață sunt câștigați cei care au umor și care știu să-și trăiască viața râzând. Nu mi-a fost rușine de felul cum vă arăt că nu sunt perfectă.”

”Lumea s-a orientat spre Tik Tok pentru că acolo lumea e super sinceră. E foarte multă comedie pe Tik Tok.” a punctat și Olivia Addams (content creator). E și umorul ăsta tot emoție, nu-i așa?

Cu toate că nu fac mereu parte din publicul celor care au vorbit la #visualfest 2021, am reușit să-mi iau de la fiecare atât idei despre atitudinea corectă atunci când îți asumi pălăria de creator de conținut, cât și aspecte practice și exemple de cum să faci conținut de calitate. Cei de pe scenă au respectat principiul autenticității, despre care au vorbit și și-au arătat nu doar calitățile de specialiști, ci și vulnerabilitățile și nesiguranța. Au demonstrat chiar ei că nimic nu poate să concureze cu autenticitatea și cu ceea ce ești în realitate.

Recomandări pentru creatorii de conținut de la speakerii #visualfest 2021

Paul Tănase (Ontheroof) care a vorbit despre Instagram și despre fotografie recomandă ”să nu cazi pradă unui feed foarte bine structurat pentru că pe urmă te constrânge să postezi doar pentru feed și nu neapărat cum ți-ai dori sau cum ai simți la un moment dat.”

Lorena Șerban, le recomandă celor care vor să înceapă să creeze conținut pentru o platformă socială să-și adauge amprenta personală și să vină mereu cu ceva nou.

Anca Dușe (fotograf), vorbește despre fotografiile pe care le face și spune că ”propun prin lucrările mele să ne trăim viața din plin pentru că una avem!”

Ioana Dumitrache le recomandă celor care vor să se apuce de online să aibă un mesaj și să rămână fideli acelui mesaj, să-l transmită, să-l îmbunătățească, să evolueze.

Greta Apostol recomandă atât la video cât și la fotografie editarea cât mai simplă, dar mai ales ”să nu te oprești! Când abia ai început, când crezi că alții fac mai bine, când crezi că le știi pe toate” e important să mergi mai departe.

Ioana Vișănescu (content creator) recomandă să rămâi real și să nu editezi pozele, dar mai ales să nu creezi modele false de frumusețe.

Mihnea Ratte (fotograf) recomandă firescul: ”Editez cât mai puțin pentru că naturalețea ar trebui să câștige întotdeauna.”

Alex Gâlmeanu – ”Fotografia de portret (selfie-ul) ar trebui să fie făcută asumat, fără prea mult efort. Cred că marea problemă a retouching-ului este când devine o minciună, când prezinți o fotografie ca și cum ar fi complet neretușată, dar ea este retușată. Ai modificat realitatea.”

Amalia Năstase, vorbind despre promovarea de produse, spune că ,,cel mai bine merge ceva ce se integrează în ceea ce facem. Plasarea de produs trebuie să facă parte din povestea ta.”

Mih Lovin (Creative VR) consideră Tik Tok drept cel mai puternic instrument actual și în următorii ani. Cât despre sfaturile practice, recomandă caruselul pe Instagram pentru că oferă posibilitatea interacțiunii și este mai viral decât orice altceva și alege contentul educațional pentru că este încă neexploatat la puterea lui adevărată. Tot el zice că postările sub formă de fotografie nu mai au interacțiune, video-ul oferă însă mai mult engagement.

Dacă pot să sintetizez într-o singură frază recomandarea generală și să mă gândesc și la modele noi de conduită în online, Visual Fest 2021 îți spune: vino cu ceva nou, fii autentic și tratează cu seriozitate, responsabilitate și perseverență mediul online și platformele sociale pe care ai ales să te promovezi.

George Buhnici la #visualfest – despre brand personal autentic și performanță

Pe lângă discuții legate de cea mai vizualizată melodie de pe YouTube, poze bune și aparatură cu care poți să faci conținut, el a ridicat multe întrebări pertinente, de mare ajutor pentru oricine vrea să-și seteze corect brandul personal. A vorbit despre adaptare, despre longevitate și despre ,,cât de relevanți suntem și de ce facem ceea ce facem?”

A atras cu multă asumare atenția asupra faptului că breasla creatorilor de content refuză să se profesionalizeze, iar în acest sens, întrebările lui pentru reflecția personală a fiecăruia se potrivesc oricărui domeniu, nu doar în cel al contentului:

  • Câți dintre voi alocați zilnic timp activ pentru a vă profesionaliza? Cât stați, concret?
  • Cât discutați cu alți creatori de conținut?
  • Îi întrebi de problemele lor, le spui de ale tale?

Îmi plac evenimentele în urma cărora rămân cu ceva concret, cu un ”to-do list” care să mă apropie de scopurile mele. Iar după ediția #visualfest2021 am o astfel de listă cu idei de pus în practică pe care abia aștept să le integrez pe platformele sociale pe care sunt prezentă.

Cât despre discursul lui George Buhnici, aș putea să aloc spațiu cât pentru încă un articol. Și chiar o s-o fac 🙂 Revin curând.

sursa foto: visualfest.ro