Imaginea vorbește despre afacerea ta. Ghici ce spune?

Imaginea vorbește despre afacerea ta. Ghici ce spune?

Dimineața intri rapid în cafenea să deschizi larg ușile. E o zi de toamnă superbă și vrei să intre tot soarele înăuntru. O eșarfă galbenă cu flori, ciorapi galben-muștariu, o fustă și un taior verde – prima clientă îți aduce primăvara în cafenea, în plină toamnă. Vrea repede un cappucino spumos și își face rapid un selfie, cât așteaptă. Îți crește inima s-o vezi că publică fotografia pe Instagram.

Parcă a tras piciorul, vorba negustorului. După ea, un grup de tineri gata de job, două studente în drum spre universitate și câteva dintre doamnele de vis-a-vis își iau doza de cofeină. O dimineață plină, care îți confirmă că ești pe calea cea bună: produsele pe care le oferi au ajuns deja la inima clienților.

Te așezi două minute cât să-ți tragi sufletul și să postezi ceva pe Social Media. Ai pregătite deja câteva fotografii, dar seamănă cam mult cu ce-ai postat ieri. Cu ce să vii nou, când cafeneaua e numai una, iar colțurile pe care le poți surprinde sunt aceleași? Ai și niște fotografii cu clienți mulțumiți de cafeaua pregătită de tine, dar iarăși, parcă te reține ceva să te lauzi singur. Ce-ar merge azi?

Da, este o întrebare pe care foarte mulți antreprenori la început de drum și-o adresează pentru că au impresia că doar fotografiile și filmările de studio sunt potrivite pentru conturile de Social Media. Ei bine, nu te îngrijora, te asigur că poți face o treabă foarte bună și fără fotografi profesioniști sau contracte cu nume celebre din producția media.

Este foarte adevărat că un fotograf profesionist îți scoate în evidență fiecare produs din meniul cafenelei într-un mod super catchy, dar nu poți posta zilnic fotografie de produs pe conturile de Social Media pentru că acolo ai nevoie de viață, dinamică, emoție. În timp ce imaginile prelucrate în studio au grijă ca luminile și umbrele să pice fix în unghiul potrivit, postările zilnice reflectă autenticitatea și normalitatea, firescul din viața de zi cu zi. Iar acestea poți să le arăți cu resursele următoare:

  • Fotografiile sunt de departe cel mai utilizat tip de conținut. Cu orice tip de telefon, dacă ai puțină imaginație reușești să adaugi mult dinamism paginilor tale care transmit ceea ce faci tu zi de zi în business. Pe lângă că le poți grupa în diverse albume, sunt cele mai la îndemână, pentru că nu ai nevoie nici de abilități speciale pentru a capta ipostaze atrăgătoare pentru publicul tău.
  • Conținutul video însă nu trebuie deloc neglijat, chiar dacă pentru un clip cu care să te poți lăuda ai totuși nevoie de o cameră destul de bunicică. Cum însă poți apela la un prieten pentru această manevră, dă-i voie imaginației tale să creeze niște video-uri remarcabile. În cafenea, pfff, păi mi se pare fascinant sunetul pe care îl face cafeaua atunci când o torni într-o cană frumoasă, sau chiar momentul în care faci diferite figurine pe spuma de la cafea îmi pare iarăși demn de un video scurt. Te-ai prins că nu vorbesc de clipuri de minute întregi sau ore, nici gând, mă gândesc la scurte momente filmate care adaugă viață cafenelei tale. (Boomerang e o soluție.)
  • Nu neglija nici mesajele/testimonialele de la clienți mulțumiți. Da, vorbesc serios, poți face niște capturi de ecran la mesajele de la clienții încântați, blurezi numele și fotografiile lor astfel încât să le protejezi identitatea și faci un album cu astfel de mesaje. Creezi legături frumoase, oamenii care îți calcă pragul îți simt deschiderea și căldura cu care ai postat gândurile lor și în felul ăsta îți extinzi și rețeaua, devii mai cunoscut, atragi noi clienți.
  • Iar dacă pe lângă mesajele lor scrise, fotografiile de la clienți pentru care își dau acordul să ajungă pe conturile tale de Social Media sunt poate cele mai convingătoare ”reclame” organice. Demonstrează că deja faci treabă foarte bună și oamenii se simt familiari cu locul pe care îl gestionezi, deci fă un album cu fotografii primite de la clienți și vei vedea ce puțin timp trece până vor dori și alții să fie în albumul respectiv și îți vor trimite fotografii.

Ți-am spus eu să nu-ți faci griji pentru că soluții la postările zilnice găsești chiar la îndemână. Ideile de mai sus vin în sprijinul tău fix pentru zilele când nu știi ce să postezi, în celelalte creativitatea poate îmbrăca cele mai hazlii și captivante forme, de aceea dă-i frâu liber. 🙂

Să-ți fie de folos!