Cum poți să folosești TikTok în business-ul tău?

Cum poți să folosești TikTok în business-ul tău?

Mi-am făcut cont pe TikTok în 2020, când aveam mult timp liber și voiam să văd despre ce-i vorba în aplicație. M-am distrat la multe dintre clipuri, însă nu-mi plăcea că îmi afișa ce credea el că vreau să văd. M-am documentat și am văzut că trebuie să-ți setezi unele preferințe, să urmărești alte conturi din domeniile preferate și apoi, în funcție de acești indicatori, platforma îți scoate în față clipuri după interesele tale. Așa am găsit, pe lângă mult junk, o mulțime de conturi extrem de interesante, care merită timpul și atenția. Mai jos sunt doar câteva exemple:

@domnisoara.invatatoare – care își face școlarii să fie mereu interesați de școală, chiar dacă este online și care arată că meseria de dascăl poate fi reinventată și adusă suficient de mult în prezent, în rețelele pe care sunt cei cu care lucrezi.

@rpd.art – este un tip care s-a reinventat odată cu pandemia deoarece nu mai putea oferi semnăturile pe care le stiliza pe hârtie pentru clienți. Evident, nu putea nici să-i ajute să exerseze offline în vreme de carantină, așa că soluția a fost să se mute pe TikTok. Cu ajutorul unei tablete grafice, ajută oamenii să-și creeze o semnătură elegantă cu care să poată ieși în lume. Virtual. 

@teachmeexcel – pentru mine, care am încercat să înțeleg Excelul de câte ori am avut posibilitatea să fac un curs, atunci când am descoperit contul ăsta am zis ”wow!” Mi se pare fabulos să explici domenii tehnice pe TikTok.

Exemple sunt nenumărate și e foarte bine că-i așa. Să reinventezi aspecte teoretice astfel încât să pară și distractive și să capteze și atenția – asta e creativitate. 🙂 

TikTok este aplicația aia pe care credeai că stau doar pentru tinerii de până în 18 ani cu prea mult timp liber. De ce spun credeai? Pentru că, uite, o jumătate din toți utilizatorii aplicației sunt persoane cu vârsta cuprinsă între 25-43 de ani. Adică potențialii tăi cumpărători. Iar când spun utilizatori, nu spun doar că au cont pe platformă, ci că postează acolo.

Creșterea aplicației a fost explozivă, într-un timp scurt după lansare, iar asta se datorează izolării din vremea pandemiei. Fiecare poate să facă ce vrea acolo, pentru că rețeaua oferă multiple posibilități de editare direct din aplicație și nu se axează pe un anumit tip de conținut.

Este indicat să ai și pe TikTok o viziune de ansamblu asupra a ceea ce vrei să postezi.

Creșterea lui fulminantă se datorează fix nevoii oamenilor de deconectare de la toate știrile și informațiile despre pandemie și de evadare din cotidianul nesigur. Ce are TikTok spectaculos este posibilitatea de editare a clipurilor video de utilizatori non-specialiști, de toate vârstele. Practic, de oricine. Intuitivitatea aplicației și faptul că nu exclude pe nimeni, indiferent de preferințe și abilități tehnice, a atras utilizatori din toate categoriile.

Nu e nevoie de pisici, căței sau fețe care se strâmbă haios pe melodii celebre ca să fii acolo.

Simplul fapt că TikTok spune încă din descriere că aplicația ”îți poate face ziua” este semn că, în funcție de preferințele tale, îți aduce un plus de energie, idei noi, inspirație. Dacă nu ai dat follow unui anumit tip de conturi, aplicația îți trimite la întâmplare diverse filmulețe doar pe baza faptului că ești din România și ești nou acolo. Data viitoare când intri și îți apar clipuri pe fundal de manele, să știi că ăsta-i motivul.

Puține branduri dintre cele pe care aș vrea să le găsesc și acolo au înțeles că TikTok-ul este util pentru explorare și creștere. Încă mai avem de învățat, așa că mi-am promis că voi face și din TikTok trimitere la articolele mele din blog. În fond, funcționez după principiul ,,practice what you preach’’, iar faptul că nu mi-a fost teamă să învăț și să experimentez eu însămi mi-a adus deja clienți și parteneriate frumoase.

Beneficiile pe care ți le poate aduce TikTok

Este o oportunitate și trebuie să vezi care sunt câștigurile pe care le poți obține ca brand având cont și acolo:

  • Brand awareness. Ca pe orice altă platformă socială dacă ai o abordare adecvată brandului tău inclusiv pe TikTok vei ajunge și la alte segmente de public decât ai acum. Cum rețeaua e în plină ascensiune, s-ar putea ca algoritmul aplicației să te trimită aleatoriu la diverși noi potențiali parteneri sau clienți. Fără să plătești, te scoate în față, înțelegi?
  • Adaptarea/reinventarea în ochii actualilor clienți/parteneri. Acel refresh pe care multe branduri și-l propun, dar nu mai apucă să-l pună în aplicare poate fi prea bine testat sau atins pe TikTok. Nu te costă nimic dacă încerci.
  • Îi vei inspira pe ceilalți. Știi că atunci când ajungi printre primii undeva și deții câteva informații în plus, poți să-i îndrumi pe ceilalți, ai o oarecare stofă de lider, de cunoscător al locului. Dacă aplici asta la contul tău din TikTok, închipuie-ți cam cum apari pentru ceilalți. Cu siguranță vei fi o sursă de inspirație, iar asta spune multe despre creativitatea și deschiderea ta ca brand.
  • Expertiză. Cu cât vei posta filmulețe scurte, cu atât vei vedea la ce reacționează lumea și vei crea în acord cu nevoile urmăritorilor tăi. În felul acesta îți vei aduce feed-ul la un nivel care nu mai poate fi ignorat, prin urmare vei fi contactat ca să oferi sfaturi și idei celor ce nu au avut curajul tău.

Ce trebuie să faci după ce citești articolul ăsta? Să te gândești cum poți crea postări pentru TikTok.

Cum te poți ajuta de platforma asta ca să te ducă mai departe în businessul tău? Dacă ești freelancer, dacă ai o cofetărie, șosetărie, firmă de contabilitate, magazin online cu produse de pescuit și vânătoare, firmă de construcții, ești blogger, medic sau îngrijitor de pisici, nu ignora TikTok-ul. E prea posibil să te surprindă mai repede decât te aștepți și atunci chiar vreau să-mi spui și mie 🙂 . Până atunci, eu merg să creez un video care să-mi trimită oamenii la un articol din blog. Un video scurt = o trimitere spre blog.

Simplu, nu? Hai că găsim noi o soluție împreună să fim și acolo prolifici.