Cum creezi un feed infinit de Instagram?

Cum creezi un feed infinit de Instagram?

Ai ajuns vreodată pe contul de Instagram @socialmediainculise? Dar pe @juniperoats sau @lafestaromania? Dacă nu le-ai remarcat până acum, nu-i nimic, te poți opri din citirea articolului ca să arunci un ochi la conturile astea. 🙂 Au ceea ce se numește feed infinit.

Ce înseamnă feed infinit de Instagram

Ai văzut că formatul conturilor este cu totul diferit față de postarea la întâmplare pe care o găsești pe alte conturi. Fotografiile nu sunt adăugate aleatoriu, cum vezi la majoritatea prietenilor sau la multe business-uri, ele nu urmează nici măcar un design de tip linie sau tablă de șah, ci apar ca un puzzle lung, aparent infinit. Poți și tu. Nu ai nevoie de abilități nemaipomenite sau cunoștințe de design grafic, îți poți face singur ce tip de design preferi.

Pentru crearea unui feed-infinit pe Instagram ai nevoie doar de ceva îndemânare, atenție la detalii și mai ales răbdare. 🙂

Să-ți spun un secret: nici măcar nu e greu. Se rezolvă cum îți place ție: în doar câțiva pași simpli.

Iată cum creezi pas cu pas feed-ul tău de Instagram atrăgător:

  • Intri pe canva.com și alegi un vizual personalizat, îl denumești după cum îți place și alegi dimensiunile din dreapta sus ca în videoclipul de mai jos. Întrucât alegi un vizual personalizat, care ulterior va fi împărțit în 3 părți (pentru a le insera în cele trei coloane ale Instagramului), dimensiunea stabilită de tine trebuie să fie ceva mai mare. În momentul tăierii vizualului în pătrate potrivite, ele vor avea fiecare 1080*1080 pixeli.
  • Primul element personal pe care trebuie să îl ai este un fundal care să-ți placă și care să te reprezinte. Peste el vei aplica celelalte piese din puzzle-ul panoului tău. Îți recomand ca acest fundal să aibă marginile de sus nedefinite, ne-trasate. Astfel, dacă vei continua cu același fundal, nu va avea întreruperi.
  • Adaugi elementele grafice de care ți-am vorbit, care completează povestea ta: imagini în format png (cu fundal transparent), diverse texte sau mesaje preferate, dar și mascote, citate, logo-uri și orice îți mai trece prin minte. Atenție, ele trebuie să fie în acord cu ceea ce exprimi prin brandul tău, prin ceea ce comunici celorlalți.
  • Inserezi fotografiile. Poți să mergi pe mărimea din Instagram (1080*1080 px) sau să le micșorezi până la dimensiunile dorite de tine. Astfel, o fotografie care în mod normal nu intra într-o postare obișnuită, poate fi împărțită în două postări diferite care vor recompune imaginea odată cu derularea feed-ului.
  • Peste fotografiile aplicate poți aplica alte elemente, texte citate și orice emoji care crezi că se potrivesc mesajului tău. La fel cum poți găsi rame/cadre pentru fotografiile tale sau orice altceva ce poate să-ți susțină mesajul.

Video-ul atașat arată că îți poți spune povestea business-ului sau a brandului tău personal într-o manieră unică fără cine știe ce pregătire.

 

De la bun început, ai nevoie de câteva resurse: fotografii pe care să le pui în valoare, elemente grafice care să-ți susțină și să completeze povestea/feed-ul și… creativitate :). Înainte să începi broderia panoului tău trebuie să știi cum vrei să arate acesta la final. Modificări sigur faci în timpul procesului de creație, dar minime idei despre designul final e bine să ai.

Aplicațiile gratuite de care ai nevoie pentru feed-ul infinit de Instagram sunt: 

  • Canva – este foarte utilă și intuitivă după părerea mea, iar varianta gratuită îți pune la dispoziție o varietate de opțiuni cu care poți să faci o operă de artă din vizualurile tale. Cu ajutorul ei creezi întregul panou pe care ulterior îl vei împărți în fragmente de dimensiunile fotografiilor din Instagram.
  • Wetransfer – nu cred că mai are nevoie de nicio prezentare, însă vei avea nevoie de aplicație ca să transferi la dimensiunea dorită panoul creat în Canva. Multe dintre aplicațiile prin care vei fi tentat să transferi puzzle-ul tău (WhatsApp, Facebook Messenger, Telegram) îți vor comprima și micșora dimensiunea creației tale, iar tu ai nevoie de pixeli cât mai mulți pentru că trebuie să redai cât mai clar panoul tău compus din mai multe piese.
  • InstagramGrid/ GridStar – sau orice aplicație care îți poate tăia puzzle-ul făcut de tine în carouri pe care ulterior le urci în ordinea indicată pe Instagram. Aici intervine importanța dimensiunii selectate în Canva – pentru ca fiecare pătrat din piesa de puzzle să rămână clar și nedistorsionat, ai nevoie 1080*1080 pixeli/carou, însă pentru siguranță e bine să faci pătrate chiar mai mari, trebuie doar să fii atent să multiplici fiecare pătrat cu 3 pentru cele trei coloane orizontale din feed-ul de Insta și cu 3 sau 4 dacă vrei să creezi un puzzle de 9 sau de 12 carouri pe verticală.

Crezi că feed-ul infinit pentru Instagram se potrivește mesajului tău?

Este nevoie însă să aloci timp creării unui panou Instagram care să susțină mesajul tău și să fie aliniat cu ceea ce promovezi. Dacă nu te descurci, sunt aici.