Crearea de conținut ca obicei zilnic

Crearea de conținut ca obicei zilnic

 

În sfârșit ți-ai văzut visul cu ochii și ai lansat produsele pe care le testezi de ceva timp, le întorci pe toate fețele și ai ajuns la formula lor optimă. Cu toate că oamenii își manifestă interesul pentru produsele tale, îți dorești să faci mai mult, să creezi o relație mai apropiată cu ei. Vrei să-ți știe povestea, să interacționeze pe pagină și să ajungi la publicul tău în mod organic, treptat, să vină din proprie inițiativă și cu încredere spre tine. Știi că nu este vorba despre nicio formulă magică pentru asta, ci doar de timp, răbdare și puțină dedicare. Nu îți dorești doar câteva cuvinte în jurul fiecărei postări, ci vrei să creezi o prezență în Social Media valoroasă, utilă, care să inspire. În traducere liberă, trebuie să-ți faci timp să creezi conținut. Pentru asta însă sunt utile câteva mini-setări pe care trebuie să ți le faci dinainte să începi.

Creatorii cu mii de urmăritori au transformat scrierea de conținut în obicei zilnic

Chiar dacă tu ai pregătit postările pentru trei zile în avans, pune-ți un reminder în care creezi azi materialul pentru cea de-a patra zi. Dacă nu ai vreo experiență în comunicare sau jurnalism în spate, crearea unei postări de 300 de cuvinte ți se poate părea copleșitoare din prima zi în care te apuci să scrii. Dacă mai ai și un blog care necesită energia ta, devine chiar frustrant să trebuiască să scrii în fiecare zi. Cu toate astea, arta scrisului și perfecționarea stilului tău personal se fac prin exercițiu. Zilnic. Una e să-ți blochezi în calendar un anumit timp în care creezi și programezi conținutul pe Social Media, și cu totul alta e ca textele să aibă un timp de odihnă înainte să le publici, pentru ca la o a doua verificare să poți fi sigur că sunt în acord cu mesajul pe care vrei să-l transmiți. Dacă ai rămas fără scrieri la final de săptămână și creezi conținutul pentru cea care urmează, este indicat să stai pe îndelete să-l creezi, așa cum am spus aici. Dacă însă îți faci din scris un obicei zilnic, finalul de săptămână te ajută să le finisezi și doar să le programezi.

În crearea de conținut o agendă pentru idei e sfântă

Ideile vin de cele mai multe ori pe neașteptate, când faci cu totul altceva decât meditație sau căutare de idei, de aceea scrie-le așa cum le prinzi, fără vreo formă anume – atâta doar că dacă le scrii prea pe scurt să nu uiți ce-ai vrut să spui acolo și să te oftici că le-ai pierdut sensul, direcția. Pentru ca scrierea să devină un obicei zilnic, un instrument bun și la îndemână este o agendă, un caiet ori chiar notițele din telefon în care ai o filă numită ”idei de conținut”. Pe mine mă ajută enorm. Nu ai idei în fiecare moment al zilei și poate nici când treci printr-o perioadă mai nasoală din viață, fie că vorbim de incidente care îți dau peste cap o zi sau alte evenimente care te afectează zile în șir. Pentru situațiile de felul ăsta, apelezi la lista cu idei creată liniuță cu liniuță fix când te prinde inspirația.

Crearea de content trebuie să-ți facă plăcere

Altfel spus, ca să-ți creezi un obicei zilnic din a scrie despre business-ul tău, trebuie să-ți placă acel ceva despre care scrii. Fie că vorbești despre munca ta, fie că abordezi parentingul, serviciile de curățare eco oferite de firma ta, tablourile pe care le faci sau noul soft de contabilitate, dacă ești pasionat de ceea ce faci vei avea o voce autentică cu care să faci conținut. Dacă în schimb ești mult mai entuziasmat de ceea ce faci/oferi decât de descrierea în sine, poți să apelezi la un content writer. El va simți încă de la prima întâlnire entuziasmul și îți va surprinde vocea. Voce pe care îți va recomanda să o păstrezi măcar în Social Media, dacă nu chiar și pe blog. Cert este că un creator de conținut pasionat de munca lui va vedea în tine fix ce-i trebuie ca apoi să poată să-ți scrie textele potrivite.

Crearea de conținut înseamnă relație pe termen lung cu urmăritorii tăi

Dacă postezi azi, mai postezi și mâine apoi peste o săptămână sau două, urmăritorii tăi vor considera că nu sunt importanți pentru tine, deci vor pleca de pe conturile tale de business și riști să uite de tine, indiferent cât de fabuloase sunt produsele tale. Inconsecvența pe Social Media îi face pe cei care stau acolo să creadă că tu nu prețuiești prezența lor pe pagina ta.

Crearea de conținut constant se traduce într-o legătură cu clienții și urmăritorii tăi, dar mai înseamnă și responsabilitate. Consecvența pe Social Media înseamnă că îți iei angajamentul să le arăți celor de acolo cine ești, cum sunt produsele tale, ce fac serviciile tale, cum îi ajută. Iar dacă tu nu spui ceva constant, ar putea să denote că nici serviciile/produsele tale nu sunt chiar precum spui. Iar tu știi că ele chiar sunt speciale, nu?

Oricine poate să creeze conținut zilnic. Dacă îți place să scrii și urmezi câțiva pași prin care ceea ce-ți propui să postezi să aibă o structură, o coerență, atunci treci la treabă. Dacă însă nu îți place treaba asta cu scrierile, știi că nu ai timp suficient să aloci pentru postări zilnice despre brandul tău, lasă munca asta altcuiva care o face cu plăcere. După ce vei vedea primele rezultate, în câteva luni, vei realiza că ai făcut o investiție foarte smart.